Want to loose my appetite…

Hey!
Wenn ich am Wochenende nicht regelmäßig nachts betrunken nach Hause käme und nen FA hätte, weil ich dann in dem Moment denke „ist eh egal“, dann würde es sicher 100x besser klappen mit der Abnahme. Aber so mache ich echt alles zunichte 😦
Will wieder das Gefühl des Appetitsverlust haben. Welches Hormon ist dafür wohl verantwortlich?

über 8000 Artikel und so wenig Zeit… http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term=appetite%20suppressant

Aber ich werd das noch durcharbeiten in den Weihnachtsferien oder nach der nächsten Prüfungsphase und immer mal am Wochenende!
Hab auf jeden Fall gesehen, dass die Appetitzügler die man so im Supermarkt + Reformhaus und Co kaufen kann, oft mit großen Mengen Magnesium arbeiten. Einige enthalten sogar NUR Magnesium. Nun ist die Frage, ob auch stark magnesiumhaltige Lebensmittel den Appetit dämpfen oder durch die anderen Stoffe die darin sitzen das wieder ausgleichen?

Wikipedia sagt dazu:

Magnesium kommt als Verbindung in vielen Lebensmitteln vor, insbesondere in

Vollkornprodukten (zum Beispiel Vollkornbrot, Reis, Cornflakes, Vollkornnudeln)
Mineralwasser, insbesondere Heilwasser
    Leber
Geflügel
Fisch
Kürbiskernen, Sonnenblumenkernen
Schokolade
Nüssen
Cashewnüssen
Erdnüssen
Kartoffeln
Gemüse
Blattspinat
Kohlrabi
Früchten
Beerenobst
Orangen
Bananen
Sesam
Milch und Milchprodukten
Haferflocken
Zuckerrübensirup

Bis auf Schokolade und Zuckjerrübensirup klingt das doch alles sehr gesund und nach Vollwertkost, oder? Und Schokolade, vor allem dunkle, soll ja in kleinen Maßen auch nicht schlecht sein. Selbst ne ganze Tafel hat „nur“ 550 Kalorien oder so, als normaler erwachsener Mensch verbraucht man aber gerade mit Bewegung zusammen gut 1500-2000 (wenn man sich den Stoffwechsel nicht ruiniert hat).
Oh, und noch was Interessantes: Magnesium gegen Depressionen -> http://www.rosbacher.com/aktuelles/fachartikel/184-Konzentrationsstoerungen-im-Herbst-vermeiden/

Erschreckenden Satz gerade aus einem Abstract (zusammenfassung bei einem wissenschaftlichen Artikel) gerissen: „The study shows that it is in the body per se that the social role destined for women is produced and reproduced.“

Pah, wir werden sehen. Genau, warum das Problem nicht wissenschaftlich angehen?

I wanna be Bones. In doppeldeutigem Sinne 😉

Ansonsten habe ich 6 Tage ohne FA gut durchgehalten, der 7. war dann für die Tonne, und jetzt beginnt die nächste Periode, 8 Tage lang. Belohnung für gutes Durchhalten = Winterschuhe.

„Regeln“?

1. Nur Essen wenn man Hunger hat
2. Essen was man will, nicht was man glaubt Essen zu müssen [wobei ich mich dann nun mal versuchen werde, an die magnesiumreichen Lebensmittel zu halten]
3. Bewusst Essen und jeden Bissen geniessen
4. Aufhören zu Essen, wenn man satt ist

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Krise…

beim Anziehen einer meiner Lieblingsjeans hab ich gerade mal wieder eine Krise bekommen. Ich meine, ich wusste es, ich spürte es ja wohl, aber BAH wie kann man nur so ekelhaft fett sein?! Sich so gehen lassen? Essen auch wenn der Magen nicht knurrt?
Oh man, ich hab sooolche Sehnsucht nach Dünnheit! Nach gutem Gewissen, Schlanksein, sich leicht fühlen, sich gut fühlen… man es ruft nach mir, es will mich zurück, und ich will es doch auch!
Will endlich wieder fühlen, wie ich mit Leichtigkeit in meine Hosen passe, wie mein Gesicht schlanker und schöner wird, und wie wundervoll war es, als andere mich probiert haben, zum Essen zu überreden, ständig gefragt haben, wie meine Mutter mein Handgelenk umfasst hat und meinte „wie bist du dünn geworden…“ Es gibt einfach nichts Vergleichbares. Vermutlich ist da niemand in meinem Umfeld, der das versteht, diese Gedanken, diese Sehnsüchte. Aber ihr versteht mich! Danke dafür 🙂

Und wenn jemand Motivationstipps hat, BITTE! Wobei ich gleich sagen muss: ich will nicht wieder so richtig zurück in diesen Wahn! Ich will mich einfach … vor allem Ablenken von diesen blöden Eßgedanken, meine Zeit viel sinnvoller nutzen (Unikram) und vor allem niemals essen, wenn mein Magen nicht knurrt! Tipps? Wie macht ihr das? Hab mir gestern ein schönes Armband geholt und hoffe, dass es mich immer an mein Vorhaben erinnert. Noch 1 Monat… tja, wieviel lässt sich in einem Monat schaffen? Wieviel könnte ich abnehmen? 5 Kilo? Wäre so traumhaft!! 10 Pfund. Ja, ich glaub das setze ich mir als Ziel. Verzichtet ihr auf Alkohol?

@Johanna: neee, ich mach keinen Mist, keine Sorge 🙂 Der Film hat mich nur irgendwie getriggert und das war so ein spontaner Gedanke. wenn echt alles scheiße ist, hilft es mir echt um weiterzumachen weil ich immer weiß „ich kann mich immer noch umbringen, wenn nichts mehr geht“.

So, jetzt fahre ich mit meinem Freund in die Stadt und schaue nach Ohrringen und einem kuscheligen Schlafanzug für den Winter 🙂
Heute abend machen wir einen Jack Nicholson-Filmabend, mit „The Shining“, „Einer flog übers Kuckucksnest“ und „The Bucket List“ (wie heißt der auf deutsch? Das Beste kommt zum Schluss oder so?)

Wünsche euch ein traumhaftes Wochenende und tausend Dank für jeden einzelnen Kommentar, jede einzelne Mail 🙂

Suicide is the only thing that keeps me alife

So stark wie sie am Ende war!

Oh wie ich das kenne, diese Erleichterung wenn man den Ausweg geplant hat, wenn man weiß, dass einfach nichts mehr wichtig ist…

 

10 Regeln des Glücks…

1. Stop Worrying About What Others Think
You can’t be responsible for how everyone around you feels about how you live your life, so stop worrying about how your family, partner and friends will react to your choices and start getting real about how you feel about your life. Ask yourself, „How do I feel about …“ Give yourself permission to put yourself first.

2. Do Things Because You Want To
Throw away the big O, Obligation. Give up the gnarly G, Guilt. Make a commitment to do what you want this holiday season, even if that means you don’t do what other people want or expect of you. If you do choose to do something you aren’t so jazzed about, challenge yourself to do it from a place of love. Ask, „What is it about this action that does matter to me?“ and act from that place. It’s all about the attitude. You can choose to be a martyr and a victim, or you can choose to be happy. Stop Sabotaging Your Love Life!

3. Give Up The Image
We all construct images of who we think we are and who we want the world to see, and then attempt to live up to them. Don’t try to live up to other people’s expectations, or for that matter, your unrealistic expectations either. If you’re low on cash this year, be okay with that. If you aren’t feeling super happy, don’t put on a fake smile. Don’t try to impress your guy’s family or friends or fit into what everyone else is doing. Be yourself, exactly where you are right now.

4. Boldly Express Your Unique Spin On The Holidays
Want a Christmas wreath instead of a tree? Prefer Chinese food instead of a turkey? Celebrate Solstice instead of Christmas, but love to light candles at Chanukah? Like sending New Years cards and gifts vs. holiday cards? Tradition isn’t always better, and it certainly doesn’t always make you happy. Be bold enough to express the way you choose to interpret the holidays.

5. Know What Makes You Happy
Stop trying to fit into the expectations and ideals that outside forces — society, family, work, friends — have said you should be in order to be successful, happy, and accepted this holiday and ask one really simple question, „What really makes ME happy?“ Think about the times that you’ve been happiest during the holidays. Who were you being? What did you have? What were you doing? Do the same for your most unhappy times. Compare the two to your life today and notice the gaps.

6. Pay Attention To Your Emotions
We all have emotional triggers, things that set us off or that evoke an overly strong reaction, and the holidays are prime time for them to come up. Pay attention to situations that make you spin, get your mad factor going or that send you into a pool of suffering. Be the boss of your emotions by having and taking responsibility for them, and don’t let them drive your life. Happiness is a choice (yes, even when a relative is driving you crazy.) Put yourself in situations that create happiness and remove yourself from conversations and experiences that don’t. Be Yourself, Everyone Else is Already Taken: Transform Your Life with the Power of Authenticity

7. Act On What You Know Will Make You Happy, Even If It’s Hard
Putting your happiness first isn’t always easy. It often requires going against what everyone else is doing or thinking. If you aren’t true to what feels right for you (even if it doesn’t fit the needs and sensibilities of other people) aren’t you just selling yourself out? You always know what the best action is to take for you, it’s just not always easy. Be committed to your happiness, even when it’s scary, and even when other people don’t like it.

8. Have An Opinion And Express It
If you don’t like the way things are going — like the plans your family is making or the way the holidays have created stress in the past — speak up. Know what you believe and don’t be afraid to express it. Happy people have convictions that come from inside their souls, minds, and hearts. They know their truth and are willing to stand in it, even when what they have to say makes others uncomfortable. Know your truth deserves to be heard, just because you’re you.

9. Let Others See You. Be Vulnerable.
Share your most real self with the people around you — family, friends, and colleagues — and let them see all of you. The strong, the weak, the self-assured, the self-doubter, the funny, and the serious. Have and show your emotions fully, from sadness, to happiness, to anger, and joy. When you keep the full range of you hidden, no one can know who you truly are, and that creates unhappiness. While it may feel scary to be vulnerable, you’ll find that the more you show the real you, the more others will be willing to share their authentic self too, and the more connected and happy you’ll be.

10. Don’t Compare Yourself.
One of the fastest ways to rob yourself of your joy is to compare yourself to someone else, or to who you think you should be. Put yourself on a comparison diet over the holidays. Every time you find yourself thinking or saying a comparison, stop, change the channel in your head, and say something that you are grateful for in your life or something that you love about yourself. Ask your friends to do the comparison diet with you. You’ll all be happier.

 

Quelle: Meine Beinah-Lieblingshomepage Blisstree.com

Aus einem Newsletter

I get a lot of questions that sound something like this: „I like your advice about finding out what triggers my overeating and trying to fix it however things are really bad right now at my job, my boss might be quitting soon and they might be firing some of us…my family is really stressing me out…I’m lonely and I’m feeling depressed…I don’t like the building I live in because my neighbors are very noisy but I can’t move…“ Let me make one thing clear…I’m not making light of bad circumstances, life can be very hard at times and I know many people are struggling however blaming everyone and everything else for your overeating problem is NOT gonna fix anything, it’s ok to acknowledge that you’re going through tough circumstances however it is NOT OK to blame those circumstances for your overeating or any other problems… Lets say „Bob“ and „John“ are both out of work and are feeling lonely, sad and depressed… Bob could just sit at home, binge eat on junk food while watching TV all day and blaming his behavior on his tough circumstances. On the other hand John realizes that now he has more free time because he is NOT working and chooses to do positive & productive things with his time until he’s able to get another job. John goes to a book store and finds some new books to read, he spends more time out with his friends and at social events, he becomes more active and takes daily walks maybe even goes for a hike on the weekends, he learns some new recepies and uses his free time to cook healthier meals at home etc. I hope you are starting to see the difference and get the point…everyone goes through tough circumstances at different points in their life…and it’s true some of us have it way tougher than others…some of us are born with less than others, some of us are blessed with supportive families while others are cursed with families that constantly stress them out 😉 however at the end of the day you cannot blame your overeating or any other problem on tough circumstances because passing the blame will NOT fix anything… It’s okay to acknowledge your tough circumstances and even vent about them with your family and friends however you have to realize that at the end of the day you are the one in the driver’s seat, you are the one making choices, so instead of choosing to blame your tough circumstances or use them as an excuses, just chose to acknowledge them and try your best to go on with your life and make more positive choices…

 

http://howtostopeating.com/subscribe/

http://www.amazon.de/Tu-das-was-tun-liebst/dp/B003EUCAHE

Das hat mein Leben verändert! Ich werde mein Leben verändern. Nach den letzten katastrophalen Tagen habe ich die nötige Energie, das Wissen, die Motivation, um mich zu ändern. Denn niemand sonst ist für mein Scheitern verantwortlich.

und schon ist die kurze gute Phase wieder vorbei, Panik steigt in mir auf, habe so wenig Unproduktives getan… hab schon wieder Hunger…arg

hab Angst dass ich nicht schlafen kann. gucke Bones, aber es ist keine gute Folge. Booth ist entführt und lebendig begraben. ach man ey. warum ist alles so .. .scheiße kompliziert? warum kann nicht alles einfach schön und paradies sein?

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